تاریخ انتشار:93/4/29 - 10:48
شماره مطلب:13934291912
دانش آموزی که سواد دیجیتال و مهارت تفکر را در کنار هم داشته باشد از آسیب پذیری کمتر و زندگی هوشمندانه تری برخوردار خواهد بود.

دانش آموزی که سواد دیجیتال و مهارت تفکر را در کنار هم داشته باشد از آسیب پذیری کمتر و زندگی هوشمندانه تری برخوردار خواهد بود.

 مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش گفت: در این سند تربیت فناورانه دانش آموزان مدنظر است و در تربیت فناورانه غلبه ی لفظ تربیت وجود دارد که در این لفظ ابعاد مختلف تربیت فناورانه مثل آداب شبکه ای، تفکر انتقادی، سواد کامپیوتر، سواد آنلاین و امنیت و سلامت دیجیتال در آن بایستی مورد بررسی و آموزش قرار گیرد. وی اظهار داشت یک بررسی تطبیقی از کشورهای آسیایی در حوزه فناوری حاکی از آن است که جهت گیری صحیح در این حوزه در آموزش و پرورش، مستلزم سواد آنلاین است تا فراگیر بتواند در فضای بیکران مجازی ورود پیدا کند و صحت و سقم این اطلاعات را بسنجد و دانش آموزی که سواد دیجیتال و مهارت تفکر را در کنار هم داشته باشد از آسیب پذیری کمتر و زندگی هوشمندانه تری برخوردار خواهد بود.   ایشان گفت: طبق برخی از مطالعات یونسکو، جهت گیری هایی که برای ICDL در کشور وجود دارد گرایش به سمت سواد آنلاین تحت عنوان مهارت های گردآوری اطلاعات؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات، نقد اطلاعات و تولید  اطلاعات می باشد.   معاون آموزش متوسطه اظهار داشت: آموزش و پرورش در سال های اخیر دو کار عمده در آموزش فناوری آغاز نموده است. یکی اضافه شدن درس کاروفناوری و دیگری اضافه شدن درس تفکر و پژوهش . وي خاطرنشان كرد آموزش و آموختن مهارت های اساسی زندگی درعصر فاوا یک امر ضروری و غیرقابل اجتناب می باشد. در این جلسه مدیران گروه فام با ارائه ی گزارشي از خدمات آموزشی خود در راستای تربیت فناورانه مطالبی را بیان نمودند.

افزودن نظر جدید

کد امنیتی
کد امنیتی برای جلوگیری از ارسال اسپم می باشد.
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.

پیوندهای تصویری